• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
پایگاه خبری تحلیلی بهار گیلان bahargilan.ir

سوال تکراری و بی اساس و جواب صبورانه و مهربانانه احمدی نژاد

  • کد خبر : 5642
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
سوال تکراری و بی اساس و جواب صبورانه و مهربانانه احمدی نژاد

ایوب مکرمی: من از سالهای دور و نزدیک به این مدل سوال های تکراری از جانب افراد نااگاه و گاها مغرض نسبت به رهبر نهضت بهار آشنایی دارم اما این پاسخ آرام و صبورانه دکتر احمدی نژاد آنهم در وسط فشار و هیاهوی جمعیت هوادار و خواهان عکس گرفتن با ایشان انصافا جایگاه اصل روشنگری و احترام به مخالف را در اعماق ذهن دکتر احمدی نژاد نمودار می سازد، آن سوال تکراری و بی اساس و در شرایطی نامناسب بود اما شکل جواب دکتر احمدی نژاد صحنه را برایم زیبا و ماندگار جلوه داد.

🔴 سوال تکراری!

✍ ایوب مکرمی

🔸دیروز در پیاده راه فرهنگی رشت در وسط آن بحبوحه و فشار جمعیت علاقمند به دیدن دکتر احمدی نژاد و درست در لحظات پایانی، شخصی با هل دادن مردم خود را نزدیک دکتر احمدی نژاد رساند و گفت آقای احمدی نژاد از شما سوال دارم؛ چرا سال 88 به ما گفتی خس و خاشاک!؟

🔸در حالی که تصور میکردم دکتر احمدی نژاد بدون توجه به این سوال بی اساس و تکراری که بارها هم جوابش را داده، سوار ماشین شود و برود دیدم ایستاد، او را به خود نزدیک تر کرد و خیلی آرام و مهربانانه توضیح داد که من در آن سخنرانی گفتم ۷۰ میلیون ایرانی و 40میلیون رای دهنده همگی عزیز اند آن عده کمی که برای مثال سطل اشغال آتش میزنند مثل خس و خاشاک روی رودخانه زلال مردم اند، هم فیلم آن موجود است و هم چندین بار این را توضیح داده ام و از او خواست تا در این باره کمی تحقیق کند.

🔸آن شخص دوباره پرسید چرا در فلان سفر خارجی صد نفر هیات همراه داشتی! دکتر احمدی نژاد باز با همان آرامش که گویی فشار جمعیت و خستگی پاهایش را احساس نمیکرد اینگونه شروع به توضیح کرد که من در آن سفر فقط حدود ۳۰ نفر هیات همراه داشتم و از هر کس که بیشتر از این گزارش داده بخواهید اسم همه را بگوید.

🔸من از سالهای دور و نزدیک به این مدل سوال های تکراری از جانب افراد نااگاه و گاها مغرض نسبت به رهبر نهضت بهار آشنایی دارم اما این پاسخ آرام و صبورانه دکتر احمدی نژاد آنهم در وسط فشار و هیاهوی جمعیت هوادار و خواهان عکس گرفتن با ایشان انصافا جایگاه اصل روشنگری و احترام به مخالف را در اعماق ذهن دکتر احمدی نژاد نمودار می سازد، آن سوال تکراری و بی اساس و در شرایطی نامناسب بود اما شکل جواب دکتر احمدی نژاد صحنه را برایم زیبا و ماندگار جلوه داد.

🔸صد البته آن فرد ناشناس به جای این سوال تکراری میتوانست سوالی مهم از شرایط امروز داخلی و خارجی بپرسد اما افسوس که کاملا هدفمند آمده بود و پس از شنیدن توضیحات آرام و منطقی دکتر احمدی نژاد لاجرم از عبارت تکراری قانع نشدم بهره جست و بی درنگ صحنه را ترک کرد! همان لحظه این شعر ملا احمد نراقی به ذهنم خطور کرد که امیدوارم ببیند و بخواند:

آنکس که بداند و بخواهد که بداند
خود را به بلندای سعادت برساند
آنکس که بداند و بداند که بداند
اسب شرف از گنبد گردون بجهاند
آنکس که بداند و نداند که بداند
با کوزه ی آب است ولی تشنه بماند
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
آنکس که نداند و بخواهد که بداند
جان و تن خود را ز جهالت برهاند
آنکس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
آنکس که نداند و نخواهد که بداند
حیف است چنین جانوری زنده بماند

🇮🇷 t.me/A_Mokarrami

لینک کوتاه : https://bahargilan.ir/?p=5642

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.