• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
پایگاه خبری تحلیلی بهار گیلان (bahargilan.ir):

محمدحسین یوسفی: نسل امروز را باید به آینده امیدوار کرد

  • کد خبر : 1197
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
محمدحسین یوسفی: نسل امروز را باید به آینده امیدوار کرد

نگرش به “گام دوم انقلاب” به فرموده رهبر انقلاب، حرکتی نو و انقلابی عظیم در آینده حکومت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود به شرط آنکه مدیریت این صحنه را به دست جوانان و یک فرد انقلابی، مردمی و عدالت خواه گره بزنیم، که وابسته به هیچ جناحی نباشد.

نسل امروز را باید به آینده امیدوار کرد

یاس و ناامیدی امروز دامنگیر نسل جوان مان شده و آینده ای نامعلوم را برای آنان رقم زده است.
بی توجهی و بی برنامه بودن در قوانین و آینده نگری های غلط دولتمردان جمهوری اسلامی و هر کسی که مدعی حکومت داری در انقلاب اسلامی است موجب گردیده نسل امروز که سرشار از اندیشه ها، آرمان ها و آرزوهای داشتن یک سرزمین مستقل از نظر فرهنگ، اقتصاد و قدرت ملی ست را ناامید و سرشکسته سازد.

تا آنجایی که بستن قراردادهای نامعلوم و ناخوشایند و محرمانه همچون برجام های پی در پی و قراردادهای چندین ساله با کشورهای استعمارگر( چه غربی و چه شرقی) متاسفانه توان اندیشه مثبت نسبت به آینده را از نسل جوان ساقط کرده است.

شعار” آینده برای جوانان” با مدیریت و تفکر پیر و کهنه و خودخواهانه، کابوسی است که نسل جوان در دهه های دوم، سوم و چهارم انقلاب در خود می بیند.

به راستی آیا وقت آن نرسیده است که زمام حکومت را به نسل امروز و جوان بدهیم و به آنها اجازه دهیم خود برای ملیت و استقلال و جمهوریت کشورشان تصمیم بگیرند؟

آیا وقت آن نرسیده است که جوانان با ورود به عرصه کارزار مدیریت و تصمیم گیری، گره‌های کور کشور عزیزمان را یک به یک بگشایند؟

و این عمل تحقیرکننده، که هر ساله شعار دهیم “تولید ملی اقتصاد ملی مدیریت اسلامی” اما عکس آن عمل کنیم و نسل جوان را با عملکردهای اشتباه خود به سخره بگیریم را پایان دهیم؟

بهره برداری از جوانان در تنگناها با آزمون های سختی همچون انتخابات و رژهای آرمانگرایانه توسط نظام و سوء استفاده از معصومیت آن ها توسط گروه های سازمان یافته در اعتراضات و سپس پرونده سازی برای آنان توسط دستگاه‌های قضایی در طول چند دهه اخیر تنها بستری بود که از جوانان به صورت ویژه بهره برداری شد و برخورداری از امکانات و داشتن شرایط عادی زندگی انسانی جزئی از محرومیت های آنان گردید.

اگر بخواهیم امید را به جوانان و نسل آینده تزریق کنیم باید از جناح بازی و سیاسی کاری و محرمانه انگاری و محروم سازی آنان حذر نموده و یک بار دیگر همچون سالهای ۸۴ تا ۹۲ دوران طلایی و آرمانی انقلاب را زنده کنیم. اگرچه دشمن همواره در کمین است تا از دوستی ها انحراف بسازد ، اما نسل تحصیل کرده و آگاه امروز دیگر طرح انحراف سازی منافقین را شناخته است.

نسل امروز در انتخابات ۱۴۰۰ در صورتی به میدان خواهد آمد که امید به آینده داشته باشد و قطعاً تجربه برای آنها ثابت کرده است از دو جناح سنتی اصلاح طلب و اصولگرا اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

جوان امروز خوب می داند اپوزیسیون ها و خارج نشینان هیچ گونه منفعتی برایشان نخواهند داشت اما از سوی دیگر تغییر و بازنگری در مسائل سیاسی و اقتصادی کشور را نیاز آینده خود می بینند.

نگرش به “گام دوم انقلاب” به فرموده رهبر انقلاب، حرکتی نو و انقلابی عظیم در آینده حکومت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود به شرط آنکه مدیریت این صحنه را به دست جوانان و یک فرد انقلابی، مردمی و عدالت خواه گره بزنیم، که وابسته به هیچ جناحی نباشد.

بی شک انقلاب اسلامی ایران یکی از کاملترین حکومتهای جمهوری و مردمی خواهد بود اگر با شناخت به جریان های نفوذی بعد از انقلاب که در لوای احزاب به داخل مدیریت کشور رسوخ کرده اند پایان دهیم و در واقع جمهوری اسلامی را در ریل اصلی خود سوق دهیم.

نسل جوان نسلی سرشار از امید است که در آینده میتواند با تعهد و اعتقاد و باور به سازندگی و جمله ” ما میتوانیم” منجی اتفاقات روشن برای سرزمین خود باشد.

نسل من امروز، هوشیارتر و بصیرتر از دهه اول انقلاب است و قطعا سازنده یک جمهوری اسلامی سرزنده خواهد بود.

محمد حسین یوسفی / فعال سیاسی گیلان

لینک کوتاه : https://bahargilan.ir/?p=1197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.