• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
2
پایگاه خبری تحلیلی بهار گیلان (bahargilan.ir)

محمد امین شریفی: انتخابات، منفعت ملی یا منفعت حزبی؟

  • کد خبر : 1558
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
محمد امین شریفی: انتخابات، منفعت ملی یا منفعت حزبی؟

اکنون برای همگان روشن و مبرهن است که آمدن شخصیتی چون محمود احمدی نژاد، تنها علت گرم شدن تنور انتخابات و مشارکت قابل قبول ملت در آن است.

انتخابات، منفعت ملی یا منفعت حزبی؟

روز گذشته آقای دکتر احمدی نژاد در دیداری با مردم شریف اردبیل، بیانات مهمی ایراد فرمودند که بسیار قابل تامل و تدبر می باشند.

ایشان در فرازی از سخنان خویش گفتند:
“… آن گروه نیز میخواهد که با بزرگنمایی مشکل کرونا و تبلیغات گسترده، هم انتخابات را عقب بیندازند و هم با حداقل رساندن سطح مشارکت و نبود رقبای اصلی، شخص مورد نظر خود را از صندوق بیرون بیاورند”
ایشان ادامه دادند؛ این دو گروه (جناح چپ و راست) از چند جهت، مسیر مشترکی را طی میکنند:
اول؛ کاهش مشارکت که مد نظر هر دو میباشد
دوم؛ ترساندن بیش از حد مردم از کرونا به جهت ایجاد محدودیت های زیاد و در نتیحه عدم مشارکت گسترده ملت

با توجه به حذف مرزهای کاذب اصولگرایی و اصلاح طلبی و در هم آمیختگی آنها، که منجر به شکل گیری دسته بندی جدیدی در فضای سیاسی کشور شده است، میتوان گروههای جدید را که همواره ذیل تفکر کلان هاشمی رفسنجانی بوده اند، را بشکل زیر تقسیم بندی نمود:
_ یک گروه، حامیان دولت روحانی اند، که علاوه بر اصلاح طلبان، شامل لاریجانیها، ولایتی، باهنر، بخش عمده ای از علما و… می باشند.
_ گروه دیگر نیز ترکیبی است از اصولگراها به رهبری قالیباف و محسن رضایی و نیز تعدادی از مستقلین.

لذا به نظر میرسد منظور احمدی نژاد از دو گروه، همین دولتیان و مجلسیان هستند.

بنابراین از طرفی، به احتمال زیاد نماینده دولتیان با توجه به افول ستاره جناحین، بویژه اصلاح طلبان در سالهای اخیر بخاطر عملکرد مایوس کننده دولت، علی لاریجانی است.
و از سوی دیگر، نماینده تفکر غالب در مجلس، قالیباف است.

با رمزگشایی از این بخش از صحبتهای دکتر احمدی نژاد که؛
«کسی که حتی ده بار هم نتوانسته رای ملت را بدست بیاورد»، میتوان تا حدود زیادی، منظور ایشان را آقای قالیباف دانست و یا به احتمال ضعیف تر، محسن رضایی. چرا که این دو نفر ، تجربه بیشترین شکست را در انتخابات داشته اند.

دلایل شکست رویکرد جناحهای دوگانه فوق:
۱_ این دو گروه، برای اجرای برنامه های خود به شدت نیازمند حضور حداقلی(حتی زیر بیست میلیون رای) میباشند، که این امر تماماً و کاملاً با نظر رهبر معظم انقلاب مغایرت داشته و بنظر می رسد ایشان به هیچ وجه، تن به چنین انتخاباتی نخواهند داد.

از طرفی اکنون برای همگان روشن و مبرهن است که آمدن شخصیتی چون محمود احمدی نژاد، تنها علت گرم شدن تنور انتخابات و مشارکت قابل قبول ملت در آن است
بنابراین بدیهی است که دو گروه نامبرده شده، با تمام توان در حال اجرای برنامه خویش میباشند، بدون در نظر گرفتن منافع کلان ملی و نظر رهبر انقلاب و البته همانطور که گفته شد قطعا با مخالفت و رویگردانی رهبر انقلاب مواجه خواهند شد.

همچنین، در صحبتهای احمدی نژاد آمده است که : «اینها از بسیاری از کاندیداهای احتمالی و البته مؤثر انتخابات از جمله آقای رئیسی، خواسته اند که وارد انتخابات نشوند»، که البته این مورد نیز مسئله جدیدی نیست.
کما اینکه دقیقا همینها در دو دوره نهم و دهم ریاست جمهوری هم از احمدی نژاد میخواهند که ورود نکند و دکتر احمدی نژاد هم برای خواست آنها پشیزی ارزش قائل نشد و کار خود را کرده است.
_و از همه مهمتر،
«مکرو و مکر اللّه، واللّه خیر الماکرین»

و نتیجه گیری:
بنظر میرسد با توجه به پیگیری رهبر انقلاب برای مشارکت حداکثری ملت در انتخابات، هرگونه تحرک و برنامه ریزی برای کاهش این مشارکت با مقابله شدید و قاطع ایشان مواجه شده و راه به جایی نخواهد برد.
مشروط به آنکه مردم نیز با همه توان و با اتحاد کامل، در مقابل این اقلیت منفعت طلب و گریزان از مردم، ایستاده و یکصدا و متحد خواسته خود را مطالبه کنند.

همچنین، میتوان امیدوار بود که صحبتهای روشنگرایانه دکتر احمدی نژاد، بخاطر شکست این نقشه شوم “سیاسیون فراری از مردم” بوده باشد.
محمد امین شریفی / فعال نهضت به سوی بهار گیلان

لینک کوتاه : https://bahargilan.ir/?p=1558

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.